Stockholmsweekend

image23

Vi besökte nyss Stockholm under några dagar. Det var första besöket i huvudstaden för vår åttaåring. Tyvärr blev han sjuk på väg dig, men vi hann ändå uppleva många trevliga "sevärdheter".

image24

Här fastnade jag på väg in till Skansen. Lite mer somrigt än hemma.

image25

Jag tyckte att alla gamla hus var vackrast. Det tyckte inte åttaåringen........
Men sockerkringlorna jag köpte i det gamla bageriet försvann i ett nafs.

image26

Därefter åkte vi spårvagn till Junibacken. Helt fantastiskt, Junibacken alltså. Synd att jag inte
fick fotografera under resan med Sagotåget. (Men jag är en lydig människa som följer de
flesta reglerna). Dit ska jag "tvinga" med de stora barnen (18 och 21 år) i augusti, när vi ska
göra Stockholm. :-)

image27

Tack till er som skapade Junibacken. Era namn syns inte på bilden, men tack ändå. /Tovalisa

Kommentarer
Postat av: Saga

Ja, visst är Junibacken som en enda stor godis, både för barn och vuxna att suga på. Krumelurpiller och Kuckelimuckmedicin... :)
Man får ju inte fota, men vet du... vi har en gång lyckats filma hela äventyret... Det var såklart inte vår mening att låta kameran vara på, den måste ha slagit igång av sig själv... :)
Fina bilder av Tovalisa, och trots lite magsjuka för lillkillen så "hade ni i alla fall tur med vädret"... och helgen!
En stor och varm kram till bästa Tovalisa från Saga!

2007-06-09 @ 09:44:36
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Postat av: Hortlaxtösen

Hoppas Tovalisa har en skön ledig dag, njut så mycket du kan så ses vi imorgon!!Kramar till dig från mig.

2007-06-11 @ 12:14:25
Postat av: ROLLE

Jag håller med dig. Vi var för ett par år sedan till Junibacken och det var helt fantastiskt bra gjort allting.
Jag tror både barn och vuxna har ut lika mycket av sagotåget som gick runt alla sagoland.Det var svårt att låta kameran vara avstängd....
Ha de bra
Rolle

2007-06-11 @ 19:14:08
URL: http://www.rollesatelje.blogg.se
Postat av: EVA

...håhå...jag tror maken ( Rolle )luras lite här ovanför...vi tog massor med kort för kameran råkade bara klicka hela tiden...hihi !
Men jättefint är det ju där och väldigt bra gjort !
Mmmm...nästa abborre dottern drar upp ska vi prova och koka. Den här lilla fick leva vidare och bli lite större, men förra året så halstrade vi några små och hon åt upp allt !
KRAM EVA

2007-06-11 @ 22:59:42
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0