Tovalisa beundrar er unga

Jag har väl inte gjort mig känd för att vara någon samhällsdebattör. Det ligger väl inte i min natur. Men det innebär inte att jag saknar åsikter. I fredagens Piteå-Tidning läste jag en artikel om elever på Strömbackaskolan som reagerat starkt på marknadsföringen av studentmössor och tillhörande artiklar. Klicka gärna på länken och läs.
Som vuxen blir jag mycket stolt över de elever som protesterar och skäms över de "vuxna" som sköter det företagets marknadsföring. Jag har inget annat ord till företaget ABC-gruppen än: Vidrigt!

Även om jag vet att ni elever på Strömbacka (Felicia, Ingrid, Peter, Emmy och Oscar) som ställde upp i Piteå-Tidningen, inte läser min blogg, vill jag skicka ett fång blommor och kramar till er. Jag vet också att ni är fler som delar deras uppfattning. Dagens ungdomar ska vi vara stolta över.


Kommentarer
Postat av: Gela

Jag blev också fruktansvärt arg och irriterad över reklamen. Snacka om sjukt! Bra att någon proteserar. För om ingen gör det så fortsätter det ju bara.

2007-11-04 @ 15:36:37
URL: http://tallbodan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0