Pessimistkonsult

Snart är denna vecka slut...........äntligen. Det har varit en tung vecka. Jag har nog varit en "gnällkärring" för mina arbetskamrater. Men eftersom de är världens bästa arbetskamrater, så har de inte klagat. Fast det är klart, jag vet inte vad de säger när jag har gått hem. De är värda en bukett blommor......... men eftersom de är så många och jag inte kan de dem en bukett var, (och naturligtvis inte bara några, för även världens bästa arbetskamrater kan bli avundsjuka) så får ni här lite höstblommor från mig.

image67

Jag vill naturligtvis inte gå in i detalj varför veckan har varit tung. Det är bara att gå vidare. Men
för några dagar sen kom jag på mig själv "nynnande" Euskefeurats låt Pessimistkonsulten.
Det är lika bra att sluta drömma. Det går åt helvete i alla fall. För om man drömmer om Paris
hamnar man på något vis lik förbannat i Hudiksvall............... Text Ronny Eriksson
Men nu är jag egentligen ingen pessimist, så därför väljer jag att tänka på Piteås trevliga
kulturkafé Krokodil som drivs av samma Ronny Eriksson och hans fru Ulla Bergh Eriksson.
Hennes morotskakor kan man äta många av. Förra veckan "slumpade" det sig att jag hamnade
där tre gånger. Tänk hur det kan bli.

Jag vill nu önska alla jag känner och inte känner, en riktigt trevlig helg. Själv ska jag njuta tillsammans
med familjen (Kul att ni kommer hem från Umeå och Klubbgärdet). God mat, kanske en shoppingtur,

vila, promenader och möjligtvis lite morotskaka eller en vinbärskaka från frysen.


Kramar från Tovalisa

P.s Tack Saga för hjälpen. Nu kan även jag länka till andra sidor i texten. :-D


Kommentarer
Postat av: EVA

Har hört talas om morotskakorna där, men inte provat...än ! Men det måste det bli ändring på !
*
Hoppas du får en underbart härlig helg !
KRAM EVA

2007-09-27 @ 19:12:23
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Hortlaxtösen

Hej vännen! Det är ju inte bara du som gäller....stackars vår kollegor som måste dras med oss. Det är tur att vi har varandra, eller hur! Hoppas att veckan som kommer blir bättre än veckan som gått. Ska försöka hålla ut i helgen sen blir det att tänka på mig sälv ett tag. Hm.....Ha en skön helg med familjen så ses vi till veckan. Tänker på dig! Kram.

2007-09-28 @ 12:24:31
Postat av: Maria

VA?! Du gnäller väl inte!!
Du är ju jämt glad!!!!
Kram!!!!

2007-09-29 @ 22:00:11
Postat av: Gela

Hej! Jag håller med Maria. Du är alltid så glad och uppåt. Hoppas helgen varit underbar. Det har min. Många kramar!

2007-09-30 @ 15:13:17
URL: http://tallbodan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0