Mot nya äventyr

I måndags började ett nytt kapitel i mitt liv. Hur det slutar vet ingen, inte ens jag. Jag har själv valt att lämna mitt jobb och mina fantastiska arbetskamrater. Utan tvekan var det arbetskamraterna som "höll mig kvar" den sista tiden.
Vad ska jag göra då?
I januari börjar jag plugga på distans. Har nu dessutom hittat två utbildningar som jag kan göra hemma vid datorn. Det känns riktigt roligt efter 30 år i arbetslivet. Jag tror vet att jag är mer motiverad nu, än jag var när jag var 17 år och gick på gymnasiet.

Så i väntan på skolstarten (kanske man får köpa nytt pennfack och papper till böckerna? *ler*) tar jag dan som den kommer. Börjar med en lång promenad som jag ska försöka få in som en rutin. Kan hända att tvättstugan får ett besök av mig, men det är inte säkert. Mycket troligare är att jag försöker göra mitt tovningsprojekt klart. Mitt klart svåraste projekt men kanske det roligaste. Jag håller just på med en uggla som inte är mogen för att fotograferas än.
Kan hända att jag också åker till stan för att fixa en julklapp eller två.

Till mina "gamla" arbetskamrater som har fått nys om denna "hemliga" blogg skickar jag en extra stor kram. Jag tänker på er men jag längtar inte tillbaka. Från mig till er:




Om man tänker efter en stud kan det hända att man kommer fram till ett nycket viktigt beslut.
Nalle Puh - A.A. Milne

Kommentarer
Postat av: Ingela

Och vi arbetskamrater saknar dig.

Vad gäller din uggla så är den JÄTTEFIN! Ska bli skoj och få se den när den blir klar.

Ha det riktigt riktigt bra!



Kram

2008-12-04 @ 11:36:10
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se
Postat av: arvidsjaurarna

grattis

vad mer kan man säga

kul att du vågar satsa på dej själv

kram från oss alla

2008-12-05 @ 11:27:00
Postat av: Evy

Hur är det med självförtroendet? Vi tycker definitivt att ugglan tål att fotograferas. Ha det bra och lycka till med ditt nya liv// Admarna

2008-12-05 @ 13:23:02
Postat av: m a r i a k o d e n

Tack för senast!

Ni har så himla mysigt!

=)

Träffas gärna snart igen....



Lycka till med allt! Jag är rätt avundsjuk på er modiga människor!!



KRAM på dig!!!

2008-12-11 @ 14:12:52
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Ingela

Award-time! En liten utmärkelse utan förpliktelser :-)



2008-12-11 @ 14:14:20
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0